Model de formular pentru cererile individuale adresate CEDO


CURTEA EUROPEANĂ A DREPTURILOR OMULUI

 

CONSILIUL EUROPEI

 

Cerere

 

prezentată în conformitate cu art.34 al Convenţiei Europene pentru Apărarea Drepturilor Omului şi a Libertăţilor Fundamentale, precum şi cu art.45 şi 47 ale Regulamentului Curţii Europene a Drepturilor Omului

 

I. Părţile

A. Reclamantul / Reclamanta

 

Nume ………………………………………………………………………………………………….

Prenume……………………………………………………………………………………………….

Sex : masculin / feminin

Cetăţenie………………………………………………………………………………………………

Profesia………………………………………………………………………………………………..

Data şi locul naşterii………………………………………………………………………………

Domiciliul…………………………………………………………………………………………….

Telefon…………………………………………………………………………………………………

Adresa actuală (dacă diferă de cea de la pct.6)…………………………………………..

Numele şi prenumele reprezentantului / reprezentantei………………………………

Ocupaţia reprezentantului / reprezentantei………………………………………………..

Adresa reprezentantului / reprezentantei…………………………………………………..

Telefon………………………………………… Fax………………………………………………..

 

B. Înalta parte contractantă

(Se va indica numele statului împotriva căruia se introduce cererea)

 

…………………………………………………………………………………………………………..

 

II. Expunerea faptelor 

(Se va expune clar şi amănunţit faptele care fac obiectul plângerii, de preferinţă în ordine cronologică, cu menţionarea datei exacte a acestora)

 

14…………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………..

 

 

III. Expunerea pretinsei sau pretinselor violări ale convenţiei şi/sau protocoalelor, precum şi a argumentelor în sprijinul acestor afirmaţii

 

 15…………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………..

 

IV. Expunere în legătură cu prevederile art.35 parag.1 din Convenţie

(Se vor indica recursurile exercitate în faţa autorităţilor naţionale)

 

16. Decizia internă definitivă (data şi natura deciziei, organul care a pronunţat-o).

17. Alte decizii (enumerate în ordine cronologică, indicând, pentru fiecare decizie, data, natura şi organul care a pronunţat-o).

18. Dispuneţi sau aţi dispus de un recurs pe care nu l-aţi exercitat? Dacă da, care şi

pentru ce motiv acesta nu a fost exercitat?

 

V. Expunerea obiectului cererii şi a pretenţiilor provizorii în vederea acordării unei satisfacţii echitabile

 

19…………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………..

 

VI. Alte instanţe internaţionale care examinează sau au examinat cazul

 

 20. Aţi prezentat în faţa unei alte instanţe internaţionale de anchetă sau de reglementare capetele de cerere din prezenta plângere; dacă da, furnizaţi informaţii detaliate cu privire la acest aspect.

 

 

VII. Lista documentelor (nu se trimit originalele, ci numai copii)

(Se ataşează copii ale tuturor deciziilor menţionate mai sus. Dacă nu se pot obţine copiile, trebuie explicat motivul. Aceste documente nu se înapoiază).

 

21.a)………………………………………………………………………………………………………..

b)…………………………………………………………………………………………………………..

c)…………………………………………………………………………………………………………..

 

VIII. Declaraţia şi semnătura

 

22. Declar pe onoare că informaţiile ce figurează în prezentul formular de cerere sunt exacte.

Locul………………………………………………………………………………………………………..

Data………………………………………………………………………………………………………….

Semnătura reclamantului sau a reprezentantului ………………….

Published in: on august 20, 2008 at 1:31 PM  Comments (19)  
Tags: , ,

The URI to TrackBack this entry is: http://avocata.wordpress.com/2008/08/20/model-de-formular-pentru-cererile-individuale-adresate-cedo/trackback/

Feed RSS pentru acest post.

19 comentariiScrie un comentariu

  1. Buna ideea de a asigura accesul la astfel de tipizate. Si eu am observat ca pe site-ul CEDO plangerea e in format PDF, care nu permite tehnoredactarea.
    La sectiunea Documente de pe ionutmilitaru.wordpress.com veti gasi o astfel de plangere in format WORD, care permite completarea mult mai facila.
    Succes!

  2. va rog sa ma anuntati si pe mine daca este inregistrata cererea mea numarul 46487/2008.
    multumesc

  3. CONSIDER CA ACEASTA FORMA DE REZOLVARE ESTE CORECTA TRINAND CONT DE CORUPTIA, INCOMPETENTA ORGANELOR JUDICIARE DIN ROMANIA. AR TREBUI GASITAE NORME JURIDICE DE PENALIZARE FIE PRIN RASPUNDERE DISCIPLINARA,MATERIALA SI PENALA A TUTUOROR ORGANELOR DE STAT CARE DIN DIVERSE MOTIVE NU SOLUTIONEAZA CORECT FAPTELE RECLAMATE DE CETATENI, MAI EXACT APLICAREA RASPUNDERII PERSONALE A ANGAJATILOR CERTATI CU LEGEA, RASPUNDEREA SA FIE HOTARATA DE CATRE O INSTANTA INTERNATIONALA.

  4. Sunt un investitor FNI care am obtinut o decizie definitiva pe procesul penal si as dori sa stiu care este termenul limita pentru adresarea la CEDO.
    Mentionez ca pe data de 22.09.2010 a fost publicată motivarea Deciziei Penale nr. 2098/04.06.2010 a Ȋnaltei Curți de Casație și Justiție.
    Care ar fi cea mai buna cale de a promova actiunea la CEDO: personal sau prin intermediul unei asociatii a investitorilor?
    Multumesc anticipat!

  5. [...] Model de formular pentru cererile individuale adresate CEDO August 2008 3 comments Publicat în: [...]

  6. VA ROG SA MI RASPUNDETI SI MIE , AM TRIMIS LA CEDO ,.DOSARUL CU ACTE IN TERMEN LEGAL SI CU TOATE ACTELE NECESARE ACUM CATEVA ZILE AM PRIMIT O FOAIE CUM CA DOSARUL ESTE INCOMPLET , INTREBAREA MEA ESTE ACUM A EXPIRAT TERMENUL DE 6 LUNI EU MAI POT TRIMITE IARASI DOSARUL CU TOATE ACTELE SE MAI IA IN CALCUL DATA CAND A FOST TRIMIS PRIMA OARA ASTEPT UN RASPUNS VA ROG

    • Da ,puteti trimite actele pentru a completa dosarul .SINTETI IN TERMENUL LEGAL,DOAR TREBUIE SA COMPLETATI DOSARUL CU ACTE.

  7. Buna seara !!
    Va rog sa imi comunicati daca este posibil , adresa unde pot sa trimit dosarul la CEDO .
    Va multumesc frumos.

  8. Va rog ce acte trebuie sa intocmesc pentru obtinereai ordinului de restrictie. Fratele meu se duce la parinti la tara le face scandal violeny si se razbuna pe ei, tata are 82 de anu mama 70. CUM pot sa-i ajut eu din Bacau. legea impotriva violentei in familie ma sprijina pe mine victima (in urma unui atac al fratelui meu m-am interspus, incercand sa-l salvez pe tata , fratele meu mi-a rupt piciorul. Acum sunt imobilizata la pat 6 luni, fractura de menisc, ruptura de ligament incrucisat etc cu interventie chirurgicala.Si nu stim daca se vindeca datorita antecedentelor medicale.POT SA CER EU ORDINUL DE RESTRICTIE IN NUMELE PARINTILOR CARE SUNT IN PERICOL DE MOARTE SI SE TEM SA RECLAME? DAT FIIND CA AM FOST MEREU MARTORA A VIOLENTELOR EXTREME DE CATE ORI AM FOST IN VIZITA LA FARINTI.
    Fratele meu are nevoie de ajutor specializat cum pot si unde ma adresez ca sa poata fii internat si parintii sa fie in siguranta.?
    saturl Prajesti nu are post de politie numai la comuna, deci cine poate sa garanteze respectarea ordinului de restrictie, si vecinii se tem ca nebunul le da foc la case.

    • Ordin de restrctie se poate obtine printr-o cerere adresata judecatoriei unde au domiciliul parinti d-voastra,se poate face numai personal de catre partile vatamate(parintii d-voastra) si respectarea ordinului va fi sub jurisdictia politiei din comuna careia ii apartine acest sat.Pentru obtinere acestui ordin de restrictie, trebuie intii depusa o plingere la politie impotriva agresorului si dupa aceea formulata cererea de ordin de restrictie in instanta.Exista si masura de siguranta a obligarii agresorului la tratament medical.Masura de siguranta prevazuta in cap. II, t. VI, art. 113, C. pen., partea generala. Potrivit dispozitiilor legii, ea consta in obligatia faptuitorului de a se prezenta in mod regulat, la tratament medical daca, din cauza unei boli ori a intoxicatiei cronice prin alcool, stupefiante sau alte asemenea substante, aceasta prezinta pericol pentru societate. Daca persoana fata de care s-a luat aceasta masura nu se prezinta regulat, se poate dispune impotriva sa internarea medicala. In cazul in care persoana obligata la tratament este condamnata la pedeapsa detentiunii pe viata sau la pedeapsa inchisorii, tratamentul se efectueaza si in timpul efectuarii pedepsei. Aceasta masura poate fi luata in mod provizoriu si in cursul urmaririi penale sau al judecatii. Punerea in executare a masurii se face potrivit dispozitiilor C. proc. pen.

  9. va rog sa ma ajutati si pe mine cu un raspuns pot sa fac plingere la cedo personal sau trebuie prin avocat avind in vedere ca mi sa incalcat dreptul la un proces corect si echitabil

    • Puteti face actiunea la CEDO personal sua prin avocat,insa numai dupa ce s-au epuizat toate caile de atac ale hotaririi in Romania.

  10. daca trimit cererea la CEDO in limba Franceza trebuie neaparat tradusa de un traducator autorizat sau pot sa o scriu eu in Franceza .Va multumesc

    • TRADUCATOR AUTORIZAT

      • Nu este nevoie de traducator autorizat: puteti redacta plangerea direct in franceza. Eu, de exemplu, am pana acum 2 plangeri inregistrate, pe care le-am redactat in engleza si in continuare comunic cu CEDO in engleza. Asta va continua pana mi se va comunica de catre CEDO ca aplicatia a fost comunicata statului parat (Romania) pentru a face comentarii, moment din care trebuie sa fiu reprezentat de avocat.

  11. Pot depune o plangere pt un dosar din 1988?

  12. TOATE ACETELE SE TRADUC IN ENGLEZA?

  13. Am cateva nedumeriri:

    1)Va trebui sa ma adresez curtii cu o scrisoare ca acest formular,si apoi ei imi vor cere sa depun actele doveditoare sau trebuie sa trimit odata cu formularul si toate documentele doveditoare cerute de grefa?

    2) Daca eu scriu in limba romana,probabil ca acolo se va traduce, dar cand e sa imi ceara grefa documente sau sa imi comunice,aceasta imi va scrie in romana sau in una dintre cele doua limbi: franceza/engleza?

  14. AM un caz in care ma judec in privinta unui minor de 5 ani am o hotarire definitiva nu mi se comunica cu drept de recurs ,Hotarirea este data impotriva plingerii penale impotriva angajatilor dgaspc galati cu abuzuri in servici si nerespectarea legii 272 2004 .POT TRIMITE LA CEDO aducind la cunostinta si alte hotariri emise de instantele de judecata in acest caz


Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 38 other followers

