Executarea silita


Aceasta este ultima faza a procesului,scopul acesteia fiind ducerea la indeplinire a masurilor luate in instanta.

Hotarirea poate fi executata de bunavoie de cel obligat sau prin masura executarii silite.Cind partea obligata-denumita debitor sau urmarit ,refuza sa-si execute obligatia se impune sa existe o reglementare astfel incit hotarirea instantei sa se execute.Punerea in executare si apoi intreaga procedura de executare silita trebuie sa se faca cu respectarea stricta a dispozitiilor legale care o reglementeaza.

Pot fi puse in executare atit hotaririle definitive investite cu formula executorie(art.374 c.proc.civ),cit si hotaririle nedefinitive dar care sint executorii de drept,sau instanta  a hotarit executarea lor inainte ca acestea sa devina definitive(art. 278-279 c.proc.civ.)

Dreptul de a cere executarea silitain temeiul oricarui titlu executoriu,se prescrie prin implinirea unui termen de 3 ani de la data ramanerii definitive a hotaririi sau din momentul in care hotarirea a devenit executorie.Dreptul de a cere executarea silita a unei hotariri judecatoresti apartine titularului dreptului recunoscut prin hotarire,mostenitorilor si succesorilor sai cu titlu particular,procurorului,autoritatii tutelare etc.

Persoana indreptatita sa ceara executarea,dupa ce obtine de la instanta copia legalizata a hotaririi judecatoresti,investita cu formula executorie,o depune cu cerere de executare la judecatoria  in a carei raza teritoriala se afla bunurile supuse urmaririi.Aceasta,prin incheiere,,verifica daca sint indeplinite cerintele legale si in caz afirmativ,ordona executorului judecatoresc sa inceapa procedura de executare silita.

The URI to TrackBack this entry is: https://avocata.wordpress.com/2008/03/20/executarea-silita/trackback/

Feed RSS pentru acest post.

33 comentariiScrie un comentariu

  1. In cazul in care o persoana fizica are un imprumut la banca , nu l-a platit , a ramas si fara servici , nu are casa nu are nimic pe numele sau , doar este luata in spatiu de catre o ruda de a mea.
    Executorul silit ce executa?
    Acea persoana (debitorul) poate primi munca in folosul comunitatii?

    • NU.Fiecare persoana fizica cu capacitate deplina de exercitiu raspunde pentru faptele lui si cu bunurile proprii.Nu exista absolut nici un pericol pentru cel care il ia in spatiu pe datornic,in ceea ce priveste raspunderea pentru datoriile si pentru executrarea silita a acestuia.Daca nu exista nici un girant trecut in contract(care poate fi executat silit daca debitorul nu plateste creditul),atunci banca va pierde.Aceasta nu este infractiune,iar datornicul nu raspunde penal.

      • Am inteles.
        O anumita persoana mi-a spus ca poate face puscarie, este adevarat?
        Datoria totala este undeva la 20.000-30.000 RON

  2. Buna ziua am si o prb si nu stiu sa o rezolv va rog sa ma ajutati macar cu un sfat.Am facut un credit pe persoana juridica pe care nu am mai putut sal dau inapoi deocamandata si am si un credit ipotecar pe persoana fizica la care sint la zi cu ratele .Primul il am la pro credit si ipotecaru la otp ,cei de la pro credit sau inscris la cartea funciara si vor sa ma execute au dreptu? sau se intimpla un abuz.Am vb cu ei sa malase un an pina se mai reglementeaza ceva cu criza dar nu vor cu toate ca daca ma executa nu isi recupereaza bani nici uni dar nu vor sa inteleaga .Nu stiu ce sa fac va rog raspundetimi va multumesc.

    • Foarte probabil,ca sa primiti credit pe persoana juridica ati semnat niste bilete la ordin in alb avalizate de d-voastra.Acestea au fost completate cu suma datorata si investite cu formula executorie,ceea ce duce la executarea silita a d-voastra ca persoana fizica.Prin avalizarea biletelor de catre d-voastra,ati girat persoana juridica cu propria avere.Ca sfat,va recomand sa faceti contestatie la executare,pentru a mai intirzia executarea silita si sa incercati sa faceti o plata,oricit de mica catre banca respectiva.Un inceput de plata v-ar ajuta in contestatia la executare si ati putea negocia niste transe cu banca.Succes!

      • va multumesc p-tr raspuns nu am cu cine vb cei de la pro credi vor sa le dau ceva eu nu amce. am un camion de marfa care pot sa- vind pe criza asra daca iau 1000 sau 2000 de euro au zis sa le dau atit si dupa sa le dau 600 sau 700 pe luna de unde sa le dau atit canu pot eu nu lucrez nevasta este plecata in germ si cistiga 600 pe luna.am un copil de 4 ani si o mama bolnava plus ca la otp rata e de 550 de euro nu mai stiu ce sa fac oferta mea este sa ma lase un an de zile amindoua bancile si la anu nevasta o sa isi faca o succesiune vindem si dupa platim alfel na-m cum si de as vrea sa vindem acum pamintul lui nevasta nu am cum cu nu cumpara nimeni
        nu stiu ce sa fac chiar nu mai pot imi vine sa renunt la tot oricum va multumesc sinteti singura persoana care mia raspuns la mesaj ozi buna

  3. AM TRIMIS O RUGAMINTE AM IMPRESIA CA DIN GRESALA AM TRIMIS E-MAIL GRESIT VA ROG FRUMOS DACA VRETI SA-MI MAI DATI U RASPUNS .SINT CEL CU EXECUTAREA CU OTP SI PRO CREDIT

  4. Buna seara!
    Intrebarea mea ar fi daca ceea ce ati spus mai sus (NU.Fiecare persoana fizica cu capacitate deplina de exercitiu raspunde pentru faptele lui si cu bunurile proprii.Nu exista absolut nici un pericol pentru cel care il ia in spatiu pe datornic,in ceea ce priveste raspunderea pentru datoriile si pentru executrarea silita a acestuia.Daca nu exista nici un girant trecut in contract(care poate fi executat silit daca debitorul nu plateste creditul),atunci banca va pierde.Aceasta nu este infractiune,iar datornicul nu raspunde penal.) se aplica si in cazul unei amenzi la RAT in cazul in care debitorul este domiciliat in casa parintilor? De asemenea, debitorul in cauza nu are nici un venit din munca, si nici un bun mobil sau imobil pe numele sau.
    Multumesc anticipat pentru raspunsul Dumneavoastra!

  5. Va rog sa-mi spuneti ce solutie pot gasi in cazul in care nici la ce-a de-a treia licitatie care se va face in cadrul executarii silite nu se prezinta nici un cumparator pe bunul imobil supus executarii si nu-mi pot recupara debitul pe care mi-l datoreaza creditorul.

  6. suntem intr-un impas si as dori sa fiu ajutata macar cu un sfat.in 2006 ne-am luat un apartament in rate,mai avand inca un credit de nevoi personale,si in 2007 am facut un linie de credit pe pers juridica pe care nu am reusit sa il returnam.am vrut sa cautam o solutie pt ca si firma ne mergea f. prost si am fost sa ne informam la mai multe banci,iar la OTP(2008) ni s-a oferit o alternativa,refinantarea pe creditele de pe pers fizica+ o diferenta de bani sa mergem cu afacerea mai departe.apartamentul s-a evaluat de evaluatorul lor.am inceput sa fim presati de banca unde avem creditul pe pers juridica,noi le-am propus sa ne faca reesalonare,la care ni s-a spus ca nu se poate si ca cer sa fie trecuti in cartea funciara.am fost la OTP sa discutam cu cei de acolo si ni s-a spus ca sa platim in continuare ca nu au dreptul sa se treaca fara acordul lor,iar dupa inca cateva luni au zis ca de fapt cei de la banca cu creditul de pe firma au inceput executarea silita.in acest moment am fost constienti ca noi nu mai putem face numic si si asa ne descurcam f greu am hotarat sa nu mai platim pana ne cheama sa discutam cu ei.dupa aproximativ o luna am fost din nou la banca si ni s-a spus ca ei nu ne-au zis asa ceva,ca nu ne poate scoate nimeni afara din casa si ca doar sa platim lunar o rata imensa pe care de fapt noi nu o putem duce,fapt pt care am plecat din apartament iar acum ne aflam in situatia de a fi sechestrat acest apartament.va rog daca imi puteti da un sfat ce am putea face sa ne recuperam apartamentul inapoi pana nu e prea tarziu,mentionez ca noi chiar vrem sa ne platim datoriile dar in acest moment suntem prea stramtorati si abia traim.va multumesc

  7. Buna ziua,

    De sase luni nu am mai putut plati ratele la un card de credit.Am primit somatie de rambursare a creditului, daca nu ,ma vor executa silit.
    Ce inseamna executare silita? Imi ia bunuri din casa?Poate sa imi ia masina, daca este pe numele sotului?Sau casa?
    Imprumutul este in valoare de cinci mii RON.
    Fiind pensionara ,am facut la ei card pentru virarea pensiei (patru sute cincizeci RON).Le-am spus ca pot sa-mi opreasca ratele din el.Dar ei au spus ca este prea putin.Ce pot face?

    Cu stima,
    Rodica Burnaz

  8. Am girat cu apartamentul , o linie de credit a unei firme . Proprietarul firmei numai poate plati ratele .Ce mi se poate intampla mie ?Creditul este ipotecar de rang 1.Cine este executat silit mai intai ? Eu sau firma ? Eu nu sunt singurul girant , mai fiind si alte persoane.

    • Se executa silit titularul creditului,iar in situatia in care acesta nu poate acoperi prin bunurile sale proprii creanta,se trece la executarea silita a girantilor si a garantiilor aduse de acestia la acordarea creditului .

      • Am avut ofirma ,am luat un credit pentru utilaje si autoturisme(acestea fiind girate bancii),si complementar am girat cu apartamentul parintilor.Firma a intrat in insolventa si apoi faliment,in acest timp am discutat cu banca dar au spus ca se vor inscrie la masa credala,ceea ce nu au facut,procedura s-a inchis firma radiata.Ce se poate intampla cu apartamentul parintilor?precizez ca acele contracte de gir sunt accesorii la contractul de credit,va multumesc!

  9. In fiecare an trebuie sa semnez la banca probabil pt reinoirea contractului.Daca nu mai semneaz si firma nu are alt girant sa ma inlocuiasca , ce se poate intampla ?Eu vreau sa il scot de sub ipoteca. Firma plateste doar dobanda la imprumut si tot se lungeste…

  10. Buna ziua, va rog frumos sa ma lamuriti si pe mine intr-o problema, in anul 2008 am contractat cu TBI Credit Bucuresti un card de credit in suma de 1200, din care am achita 800 lei, dupa, nu am mai avut posibilitatea, ramanand fara serviciu, acum creditoarea a cerut incuviintarea executarii silite in instanta, pe data de 26.04.2010 i-a fost admisa actiunea, iar pe data de 8.09.2010 am primit o notificare prin executorul creditoarei, in speta, TBI Credit, si in care sunt anuntata ca voi fi executata silit daca nu achit datoria, in urma aceste executari imi va scoate apartamentul la licitatie, scrie mare si ingrosat, adresa acestui aprtament, DAR ESTE APRATAMENTUL PARINTILOR MEI, acest executor cand va veni sa ma execute nu constata, nu are obligatia sa verifice, ca nu eu sunt proprietara, mentionez ca nu am nici un venit si nici bunuri pe numele meu, atat mobile cat si imobile, ce e de facut se poate sa ma execute in aceasta situatie, ce ma sfatuiti sa fac, va multumesc!

  11. Buna ziua, vreau sa ma lamuriti si pe mine intr-o situatie asemanatoare. Pe data de 15.09.2007 am incheiat un contract cu Vodafone, din diverse motive, principalul fiind lipsa banilor, am incetat sa mai achit facturile catre aceasta companie de telefonie mobila, specific faptul ca ultima factura a fost achitata in luna noiebrie 2007, dupa, asa cum v-am spus am incetat sa le mai achit.
    Acum primesc de la Cabinetul de avocat “Ioan Lazar” o adresa in care imi comunica faptul ca am de achitat suma de 741.64 RON, evident suma reala fiind pana in 200 RON si ca EOS KSI ROMANIA a luat toate masurile necesare in vederea solutionarii acestei situatii(nu stiu cum), ba mai mult ca daca in termen de 5 zile de la primirea prezentei somatii nu voi achita se va proceda la propunerea luarii masurilor de executare silita. Aceasta adresa are atasata si o cerere de executare silita pe care o vor introduce dupa data de 4.11.2010, asta in caz de neplata. Acum, ce vreau eu sa va intreb:
    1. Daca eu nu detin nici un bun pe numele meu(stau la parinti) si daca nu am nici un venit, aceasta executare silita mai poate avea loc?
    2.Daca eu am incheiat contractul la data de 15.09.2007 si ultima factura restanta dateaza din luna noiembrie, acest debit cand se prescrie, cumva anul acesta in luna noiembrie si daca da, pot invoca acesta prescriptie a debitului?

    Si inca o lamurire pentru o prietena, dupa ce creditorul i s-a admis in instanta incuviintarea executarii silite, care sunt urmatorii pasi, mentionez faptul ca de la acea data a admiterii acestei incuviintari si anume 20.04.2010 nu a sosit nici un executor la usa acesteia si daca ea nu are nici un bun, de asemenea nici un venit si sta la parinti (creditul nu e ipotecar, fara garanti, ci doar unul de nevoi personale, suma fiind 1200, din care s-au achitat 800) ce se poate intampla? VA MULTUMESC DIN SUFLET!

  12. in urma unei sentinte judecatoresti paratul nu si-a achitat cheltuielile de judecata cu ,care a fost de acord sa le suporte.ce este de facut/\?poate fi executat silit?

  13. Buna ziua!

    Am urmarit discutiile de pe siteul dvs si am constatat ca ati ajutat multi romani aflati in impas.

    Va scriu cu rugamintea de a ma ajuta cu un sfat.

    In urma cu citiva ani am contractat un card de credit. Pina in acest an am fost bun platnic, dar acum n-am mai putut achita sumele datorate. Banca, TBI Credit, mi-a reziliat contractul, iar peste doua zile va sosi executorul judecatoresc cu un politist sa-mi aduca decizia. Eu bani nu am sa le dau. Ce fac? Proprietati pe nume;e meu nu am. Ce mi se va intimpla? Executorul cum va proceda?

    Cind am completat cererea de creditare, am spus ca sunt proprietar fiindca nu era alta optiune decit chirias si stau in gazda. Eu nu eram in niciuna dintre aceste situatii. Executorul judecatoresc spune ca am facut fals in acte si ma anunta cu plingerea penala. Ce fac? Eu nu am vrut sa mint pe nimeni.

    Cum procedez?

    Ajutati-ma, va rog, cu un sfat!

    Gabriela Dima

  14. Daca societatea care livreaza agent termic nu elibereaza facturile si dupa 2 ani te trezesti cu somatie si penalizari mari, este corect sa fii facut vinovat de lipsa facturilor?

  15. Buna seara ,va rog sa-mi da-ti un raspuns pentru un prieten care a imprumutat un amic cu bani ,imprumutul a fost pentru firma si amicul a garantat imprumutul cu ipoteca de gradul 1 pe apartament proprietate personala.
    Daca firma amicului a intrat in insolventa prietenul meu mai poate sa se foloseasca de ipoteca pentru a-si recupera banii?
    cum ar fi mai intelept sa procedeze :sa se inscrie la masa credala?si daca da se mai poate folosi de ipoteca la termenul stabilit? Va multumesc anticipat.

  16. am o executare silita de 14000 ron.am platit 5000 de ron si mai am 9200 pe care pot sa-i achit pe data de 28.04.2011.executorul nu doreste sa ma amane decat pana pe data de 14.04.2011.ce trebuie sa fac ca sa obtin aceasta amanare. multumesc

  17. Buna ziua cu respect
    As dori daca ma puteti ajuta cu un raspuns la problema mea: am un credit pentru care nu am mai putut plati ratele din decembrie 2011. Am tot primit in posta somatii si puneri in vedere sa ajung la zi dar intre timp am ramas fara loc de munca si fara alta posibilitate de a plati in continuare. Mentionez ca respectivul credit este unul de nevoi personale, fara ipoteca dar cu un girant. De asemenea mai adaug faptul ca nu detin nicio proprietate pe numele meu. Zilele trecute un domn de la o firma de recuperare m-a instiintat prin intermediari ca va incepe executarea silita. La ce sa ma astept in perioada urmatoare?
    Cu multe multumiri
    Dan

    • Pentru creditele negarantate,rareori se poate face executare silita ,mai ales ca,dupa cite inteleg,drepturile de creanta au fost cedate de catre banca catre o firma de recuperare.Acestia nu au parghii sa va execute,decat sa va streseze ca sa platiti de buna voie.Trebuie sa va asteptati la f.f..multe somatii de tot felul,fara nici o valoare juridica de fapt.Nu au pe ce sa va execute si va vor lasa in pace pana la urma,asta doar daca rezistati stresului zilnic,telefoane,somatii,notificari,tot felul de asa zise plangeri penale.

      •     Buna ziua

        As dori daca se poate sa-mi spuneti si mie cum se face o cerere pentru marirea pensiei alimentare (pentru doi copii minori),dar si pentru neplata acesteia.Nu am posibilitatea sa platesc un avocat si as dori sa-mi dati o idee despre cum se face,marturisesc ca a trecut mai mult de un an de zile de cand nu a mai platit pensia copiilor.

               Va multumesc anticipat!!!!

          * ANA ENACHE ________________________________

        >________________________________ > From: avocat Alice Strecheanu >To: anaenache24@yahoo.com >Sent: Monday, November 19, 2012 8:56 AM >Subject: [Comentariu nou] Executarea silita > > > WordPress.com >avocata commented: “Pentru creditele negarantate,rareori se poate face executare silita ,mai ales ca,dupa cite inteleg,drepturile de creanta au fost cedate de catre banca catre o firma de recuperare.Acestia nu au parghii sa va execute,decat sa va streseze ca sa platiti de b” >

  18. Din toata experienta mea cu procesele si cu avocateii din romania am vazut ca aici pot primi un raspuns care cred ca m ar ajuta. Parintii mei au facut un credit pe firma in 2007, peste2 ani firma a fost alcatiuta din patru asociati( eu,fratele meu, mama si tata, cel din urma a plecat din firma si atunci banca ne apus sa semnam niste bilete la ordin pe mine si pe fratele meu, respectiv sotul meusi cumnata. Acum firma este in insolventa. Stim deja ce se va intampla cu noi pe viitor. Ce credeti? A fost un abuz din partea bancii?

    • As avea nevoie de mai multe amanunte.Bancile fac tot timpul abuzuri,la care din ele va referiti?

  19. buna ziua!
    As dori un raspuns va rog pentru a sti la ce sa ma astept.
    Am un card de credit la o Alpha bank. cu valoarea de 5000 ron. Din motive personale nu am platit integral rata iar acum cateva zile mi-a venit prin posta o comunicare care scrie ca e de la un birou executor judecatoresc. si ca daca nu platesc suma de 7.100 ron din care 1600 ron sunt cheltuielile de executare silita(in termen de 3 zile) vor trece indata la executarea silita.Iar dupa o zi mi-a venit o alta comunicare identica ,doar atasata langa contractul facut in intre mine si Banca.
    Nu am nici un bun pe numele meu.stau cu mama,iar apartamentul e pe numele ei. Spuneti-mi va rog ce se poate intampla ?
    Sunt speriata ,am zis ca depun luna asta putin cat am,ca sa vada ca vreau sa imi platesc datoria, dar am un salar de 800 ron,deci foarte mult si rapid nu am cum sa achit. Va rog sa ma sfatuiti si ce se poate intampla? Multumesc

  20. poate fi cineva executat silit daca ex bunica ia lasat casa nepotului si sa incheiat un contract de vanzare cumparare dar nu sa intabulat imobilul este pe numele proprietarului .inca .poate fi executat ex nepotu prin baza acelui contract

  21. buna… am si eu necazuri cu executarea de ceva timp am primit o notificare pre_executare asociatia Ghise si asociatii pentru un abon .orange din 2010…. ce se poate intampla?? stau in concubinaj de 10 ani si nu am nimic pe numele meu..bunuri si altele… nu detin nimic… rog raspuns urgent…multumesc!!

  22. BUNA ZIUA ! AM UN CREDIT IPOTECAR DIN 2008. PANA DE CURAND AM PLATIT RATELE, INSA SITUATIA S.A SCHIMBAT SI AM RAMAS IN URMA. AM DEJA 90 DE ZILE DE INTARZIERE , IAR BANCA MA AMENINTA CU EXECUTAREA SILITA. CARE ESTE PROCEDURA ACESTEA EXECUTARI SILITE, SE MAI AJUNGE IN INSTANTA, SI CAM CAT DUREAZA ? VA INTREB PENTRU CA AM DOI COPII MICI SI NU VREAU SA ASISTE LA SCENE NEPLACUTE, AS VREA SA.I MUT MAI DIN TIMP LA MAMA MEA! VA ROG SA.MI DATI UN RASPUNS !

  23. Buna ziua ,
    Daca fostul meu sot nu si plateste pensia de intretinere , pot apela la un executor ? , sau sa – l dau in judecata ?
    Va multumesc

  24. buna ziua am si eu o itrebare daca ma puteti ajuta.am fost chemata in tribunal pentru datori la intretinere si nu am putut sa ma prezint pentru ca nu sunt in tara ce se intampla daca nimeni nu sa prezentat dupa 2 chemari?


Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 37 other followers

